تعادل در فوتبال و اهمیت آن در کنترل توپ

تعادل در فوتبال و اهمیت آن در کنترل توپ

برای اینکه بتوانید فوتبال را در سطح بالا بازی کنید ، نیاز به هماهنگی خیلی خوب و تعادل بدنی عالی دارید. در طول بازی فوتبال بدن بازیکنان دائماً تحت نیروهایی قرار می گیرند که باید با یکدیگر تعادل برقرار کنند، تعادل در فوتبال نقش مهمی داشته و به کنترل توپ که یکی از فاکتورهای با اهمیت در هر بازیکن است تاثیر زیادی می گذارد.

بازیکنان باید از توانایی بدن خود آگاه باشند و بتوانند به سرعت حرکات خود را کنترل کنند ، مخصوصاً پس از پرش ، چرخش و زمانی که با حریف و بازیکنان دیگر برخورد می کنند. بازیکنانی که قدرت تعادل خوبی ندارند ، دچار مشکلات فنی می شوند و اعتماد به نفس آنها پایین آمده و دچار استرس می شوند.

در این مطلب ما درباره اهمیت تعادل در فوتبال و نقش آن در کنترل توپ صحبت می کنیم به طوری که به عنوان مثال: یک انحراف کوچک در قرار دادن پا ممکن است از ایجاد موقعیت خطرناک به از دست دادن توپ ، عبور از مدافع به شکست در تقابل با مدافع، نگه داشتن کنترل توپ به از دست دادن آن، یک پاس قطری موفق به یک ضد حمله ناموفق، تبدیل شود.

چرا تعادل در فوتبال مهم است؟

همیشه به خاطر داشته باشید که فوتبال یک بازی بسیار ساده است اگر بتوانیم به همان اندازه که از بدن و پاها استفاده می کنیم از هوش و آگاهی خود نیز به درستی استفاده کنیم، نداشتن استرس ، حرکت ماهرانه ، ثبات وضعیتی ، اعتماد به نفس ، برخورد کمتر ، خطر کمتری برای آسیب دیدگی و حتی بهبود سریع تر بعد از آسیب دیدگی را در پی دارد.

اگر بازیکن تمرینات تعادلی را انجام دهد و آموزش ببیند به حرکات خود مهارت و اطمینان بیشتری می بخشد. این باعث می شود تکنیک او بالاتر برود . تعادل در فوتبال و تمرینات تعادلی پیشرفت چشمگیری در درک داخلی و تعادل در عضلات ، مفاصل ، تاندون ها و پوست ایجاد می کند، همین باعث می شود دستور مغز خیلی سریع تر انجام بگیرد.

این تصمیم گیری سریع به بازیکنان کمک می کند تا به مدت یک ثانیه و با وجود تلاش حریف برای مقابله با او، برنده شود ، پاس های کوتاه و بلند را به خوبی بدهد، بازیکنان با تجربه پیش بینی تماس با بازیکنان دیگر را دارند و اجازه نمی دهند برخورد آنها باعث از بین رفتن تعادل شود . هماهنگی بهتر بین عضلانی باعث تقویت قدرت نیز می شود ، که به شما نیز کمک می کند.

زمانی که قدرت تعادلی بازیکن بالا رفت بازیکنان اعتماد به نفس بهتری پیدا می کنند و خیلی بهتر در یک در مقابل یک ها شرکت می کنند و با تمرینات تعادل در فوتبال که باعث افزایش تعادل در بازیکن شده پیروز می شوند.

این ها همه نقش تعادل در فوتبال بوده که با تاثیر گذاشتن روی قدرت کنترل توپ و آمادگی بدنی بازیکن سبب می شود بازیکن توانایی های لازم را برای یک تصمیم درست داشته باشد، و همچنین باعث می شود بدن بازیکن سریعتر احساس خطر کند و این منجر به واکنش سریعتر می شود ، که باعث کاهش تعداد برخورد می شود .

تمرینات تعادل در فوتبال استحکام زانو و مچ پا را بهبود می بخشد ، که به نوبه خود خطر آسیب را کاهش می دهد ، باعث می شود آسیب دیدگی کمتر و شدیدتر شود و همچنین اگر بازیکنی دچار آسیب دیدگی شد سریع تر بهبود پیدا کند.

چگونه تمرینات تعادل در فوتبال را انجام دهیم؟

در ابتدا باید بگوییم که شما می توانید از یک توپ تعادل و استپ یا یک سطح نرم و حتی روی سطح زمین، بدون استفاده از توپ فوتبال یا با استفاده از توپ نیز انجام دهید، در ادامه چند نکته در اجرای تمرینات تعادلی را برای شما شرح می دهیم :

وضعیت خود را همیشه کنترل کنید. اطمینان حاصل کنید که بدن از سر تا پا به درستی قرار گرفته و عضلات شما به درستی خم شده اند، یعنی در دست ترین حالت قرار دارید و تمرین را اشتباه انجام نمی دهید.
اگر خطای فنی را مشاهده می کنید اصلاح کنید. به هیچ وجه حرکات اضافی و سر خود در هنگام اجرای تمرین انجام ندهید.
برای اینکه حادثه بدی رخ ندهد از خیس نبودن وسایل آموزش و لغزندگی آن ها اطمینان حاصل کنید.
بهتر است در یک محیط ورزشی و با انگیزه تمرینات را انجام دهید.
وقتی تمرینات تعادل در فوتبال را شروع می کنید سطح تمرینات را تدریج افزایش دهید.
پا برهنه یا با جوراب و یا با کفش کف صاف تمرین کنید.
متناسب با سطح توانایی خود تمرینات را انتخاب کنید.
مرتباً تمرینات را تکرار کنید و هیچ وقت خسته تمرین نکنید.
مبتدی ها با تمرینات دست و بازو شروع کرده و بعد حرکات تعادلی پا انجام دهید و هرگز با تمرینات پرش شروع نکنید.
سطح تمرین ، دوره های استراحت و تعداد تکرار مناسب را انتخاب کنید.

تمرینات تعادل در فوتبال برای کدام قسمت بدن است؟

توجه کنید این تمرینات بیشتر برای پاها انجام می شود چون می دانیم که همه ما برای تعادل به دو پای خود نیاز داریم ولی در هر صورت این تمرینات برای تمام نقاط بدن انجام می شود از قسمت مرکزی بدن، بازوها و دست ها، پاها ، عضلات سرینی و عضلات پست و کمر همه در تمرینات تعادلی تقویت خواهند شد.

برای بازیکنان مبتدی همانطور که اشاره کردیم تمرینات تعادل در فوتبال مانند سایر تمرینات از سطح پایین شروع می شود و با تمرین روی زمین و یا یک تشک نرم انجام می شود.

با ایستادن روی یک پا و تغییر وضعیت دست ها و گردن شروع کنید سپس حرکات دویدن روی سطح یا تشک نرم را انجام داده و بعد پرش دو پا و تک پا را انجام دهید و در آخر تمرینات بیشتری برای پاها اجرا کنید.

بعد از اینکه تمرینات را به خوبی اجرا کردید حال می توانید روی توپ تعادل یا کوشن بال تمرین کنید، ابتدا بدون دخالت دادن توپ تمرین کرده و سپس می توانید از توپ فوتبال نیز برای اجرای حرکات سطح بالاتر استفاده کنید.

خب نتیجه می گیریم که تعادل در فوتبال یک جنبه مهم است که غالبا نادیده گرفته می شود، ما در این مطلب سعی کردیم شما را از اهمیت آن در قدرت کنترل توپ، اجرای بهتر تکنیک ها و آمادگی بدنی و دوری از مصدومیت ها مطلع کنیم.

پست های مرتبط

پیام بگذارید